söndag 6 december 2015

Lucka nr 6 ...


Jul-Kul Kalenderns lapp nr 6 .
Gör en Tomte av en toarulle på tid! Den ska ha röda "kläder", huvud med luva, vitt skägg och svart bälte. Plinga i klockan.

Klara , färdiga gå .. jag sprang upp med en sax i högsta hugg och Annika stannade kvar nere. 

Jag slet åt mej ett tygstycke som jag klippte sönder i två delar. Lindade det runt rullen. Grävde i ungarnas leklådor efter ett huvud, en grön kaffekopp fick duga ...in på toa och fixa skägget och lindade några hårsnoddar runt tyget, en svart som bälte. Då hör jag hur Annika draaar låånga tejpbitar...Tänkte ge min Tomte en tofs på luvan med , men tejp ljudet nerifrån stressade mej..tog Tomten sprang ner och plingade i klockan.

Jag skrattade nästan ihjäl mej när jag såg hennes... Vi använde totalt olika teknik under denna tävling.
Hon hade ryckt julduken under kaffebryggaren, satte dit ett ägg som huvud, tejpat fast luva och bälte som hon målat med krita. MEN skägget säjer jag bara ! :) ... Ja, det glittrade ju fint det är väl det man kan säja om det.

Hon var inte klar när jag plingade i klockan och skägget var inte heller vitt som det stod i reglerna ! 
Segern gick till mej och jag fick öppna en julklapp med ett blockljus i .

På mindre än 2 minuter hade hushållet berikats med två nya Jul dekorationer :)


Ställningen är nu 3 - 3 

ANNIKA & VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar