tisdag 8 december 2015

Lucka nr 8 ...


Jul-Kul Kalenderns lapp nr 8.
Paket-inslagning på tid!

Spelplanen såg ut som följer och med tydliga regler om att det skulle vara "ordentligt" inslaget. Alltså inget slarv .. Först att plinga i klockan vinner.

 Klara, färdiga gå.. mittemot varandra gick vi loss på Julpapper och snören..
Jag plingade i klockan som stod på fåtöljens armstöd, Annika hade invändningar på min julklapps utseende och att snöret var på fel sida!

Till saken hör då ...att detta är JUST ett sånt paket man faktiskt kan få av mej, inte skitsnyggt MEN inslaget. Dessutom hade jag tid att framföra EN DANS på min väg till klockan OCH jag hade bränt mitt ringfinger på spisen 20 minuter innan, som nedsatte min fingerfärdighet. Så med dessa argument vann jag dagens tävling.

                                         I vinst-klappen fanns det batteridrivna värmeljus.
                                                    Ställningen är utjämnad till 4 - 4

                                                     // ANNIKA & VERA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar