fredag 11 december 2015

Vigselförrättare ...

I början av oktober fick jag en ärofylld förfrågan om jag är intresserad av att verka som vigselförrättare. Jag kände mig oerhört hedrad över ett sådant förtroendeuppdrag!

Efter kunskapsprov och väntan fick jag idag besked från Länsstyrelsen att jag är förordnad till vigselförrättare i Hofors Kommun.

Det är fantastiskt! Jag är stolt och glad över uppdraget. Jag ska göra mitt allra bästa för att göra varje vigsel till ett vackert minne. Utifrån de lagar och regler som finns vill jag vara lyhörd och forma varje bröllopsdag unik, enligt parets önskningar.

Jag säger STORT tack till Hofors Kommun för förtroendet!



// ANNIKA


2 kommentarer:

  1. Stort grattis!!! Vad underbart roligt. Hoppas att du får många uppdrag! Gifter jag om mig en dag ska jag anlita dig ;) Om det nu går, antar det inte funkar när man bor i en helt annan del av vårt avlånga land. Alltså nu tänkte jag inte gifta om mig på stört precis... men vem vet vad jag hittar på i mitt liv. Bryter upp eller stannar kvar det är frågan! Men i alla fall JÄTTE GRATTIS! (Jag ska inte svamla så mycket, det är jag väldigt bra på nämligen, märker jag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Charlotte! Ja, verkligen roligt och spännande. Och det funkar alldeles utmärkt att vigas av mig vart man än bor i Sverige. Sådant är upp till varje enskild vigselförrättare. :) Och sluta aldrig svamla, det är så mycket DU, och vi tycker om dig precis så!

      Kram

      Radera