tisdag 26 januari 2016

Lesbiskt par med "baby"

En härlig gemensam frukost är så mysigt, och det får vi alltid när Vera har jobbat natt och kommer hem innan natten har blivit till dag ... Tidigt, men man tar det man får!

Jag gillar sällskap vid frukostbordet ... men sällskap har jag inte fått efter frukosten. Vera kröp till kojs ... och det gjorde Luna också efter morgonpinken fast hon sovit hela natten med mig. Klockan 10:09 masade hon sig ner för trappan, ignorerade mig vid datorn och hoppade sedan upp i fåtöljen. Hon gäspade stort och gosade till sig för att sova vidare.

Men Hallå! Trött hund!




Jag måste bara berätta om den gången vi var till Sandviken och lämnade henne för trimning. Det var första gången Luna var på en riktig hund-salong. I flera timmar jobbade frisörskan ... (heter det nog inte) med henne och klippte bort halva hunden.
När vi kom för att hämta Luna kände vi knappt igen henne! Våran vilda "krullkrokodil" hade förvandlats till en fin dam?!
På väg till bilen frös hon så mycket att vi var tvungna att åka och köpa en vinterjacka ...


En varmare Luna med snoffsig pälskrage hoppade in i baksätet och satte sig i Alices barnstol. Vi hade sedan ett till ärende på en annan affär. Luna med nya pippilotter fick vänta i barnstolen.
Hand i hand kom vi tillbaka till bilen. Jag tyckte att ett par stirrade ovanligt mycket på oss och hunden i bilen ...

Vad såg de?

Jo, ett lesbiskt par med en friserad, klädd hund sittande i en bilbarnstol ...



// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar