fredag 29 januari 2016

Miljöombyte ...


Miljöombytet orsakade klädkods krock ... 
Morgon kissningen med Luna iklädd pyjamasbyxor i Täby var inget min fru räknat med att jag skulle göra ... för så gör man väl inte i stan? :) Jooodaaa, det gör jag! Lägg dock märke till att jag åtminstone bär skor med klack, trendskapare kanske? 
 Hahahaha.. Nä, jag hade bara ingen större lust att klä mej så tidigt för att sen gå in och duscha och KLÄ mig igen !

Men när detta var gjort, var det dax att video-övervaka Luna ensam i lägenheten, något hon inte gillar att vara. Vi hade planer på att gå till Täby centrum och roa oss på eftermiddagen, utan henne!




Det gick sådär, som ni kan höra ! Tre gånger försökte vi ... och hemma hos "Mormor & Morfar" kan hon tydligen hoppa upp på köksstolarna och nå allt på bordet. En talang hon inte visat hemma! Undrar varför?

Ja, iallafall utarbetades en plan B, vi tog bilen dit så hon kunde sitta i den under tiden vi strosade omkring i köpcentrumet. Det hade gått fortare att gå den sträckan ...

Vi tänkte att vi börjar lite avkopplande med fika på Starbucks. Cheesecake och vaniljlatte beställdes och vi gick till bordet och väntade på kaffet, killen skulle ropa upp vårt namn när de var klara.
Efter en stund hör vi honom VRÅLA : Alverströöööm , TVÅ LATTE !  Göta Petter! Jag höll ju att ramla av stolen ... Avkopplande?
Killen har ju helt klart hamnat i fel bransch ...Operasångare eller Auktionsutropare är yrken som skulle passa honom bättre :)



Men några klädfynd gjordes, en byxdress var för 79 kr och en klänning var för 49 kr. Varsin tumme upp för det!



Frugan intresserade sig inte riktigt för samma butiker men fyndade en handsfree till telefonen hon velat ha ett längre tag. 

Avkopplingen tog vi igen utan någon Baryton-Barista i närheten. Påpekar här att badet var den  enda stunden som min fru INTE har "hörsnäckan" på sig , sen den köptes! Nu är den på igen :) 

Och det är pyjamasen med ! Två tummar upp på den.
// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar