lördag 23 januari 2016

Ny kommentar ...


Idag kunde vi läsa en ny kommentar i vår Gästbok.



                                         Man blir ju glad ända ner i tårna av att läsa den.


Kommentaren är som de flesta vi får, anonym.  Jag förstår och har fått det bekräftat av andra , att man inte gärna "öppet" visar att man läser en lesbisk blogg. Det skapar kanske frågeställning vad andra i läsarens omgivning skall tro och tycka.


Fast bloggen är ju inte lesbisk, den handlar om det mesta ... Men vi som skriver i den, är det !
Vi lever som vilka Svenssons som helst med villa, volvo och vovve. Åker på semestrar med husbilen, har våra barnbarn osv. Helt vanliga liv...nästan.

Och det är det där nästan, som måste normaliseras.
Människor i vår närhet ser oss inte som speciella, unika, märkvärdiga eller udda längre. För de är vana. De bemöter oss för vilka vi är och det uppskattar vi stort.

 Vi gissar att vår blogg kanske är den man sätter sej och läser när gubben åkt till jobbet eller när man får en stund för sej själv. Just för att undvika att bli ifrågasatt. 
Vi kallar detta för kvalificerade gissningar, för vi har varit "läsaren" själva. :)

Men det spelar ingen roll att man vill vara anonym, vi blir så galet glada över att få höra ifrån läsarna oavsett ! 
Det är ju just det,  som vi finns till här för ... att visa er våra liv ... Om och om igen ...tills det inte längre verkar konstigt eller onormalt.
Utan bara ... ovanligt Lyckligt!

// VERA

1 kommentar:

  1. och jag är då knäpp, modig eller rent av knäpp som vågar vara icke anonym. Som ni vet sedan tidigare så gömde jag mitt läsande för maken tidigare, nu vet han ju att jag läser här och på andra ställen, han bryr sig inte så mycket. Jag tycker det var en jättefin anonymkommentar ni fått!!! Heja er!!! Ger aldrig upp bloggen... har nog sagt det förr men jag skulle sakna den för mycket och ER.

    Önskar er en fin kväll! Kram till Er båda och Luna.

    SvaraRadera