fredag 1 januari 2016

Nyårsafton ...


Nyårs afton firade vi i hemmets lugna vrå med goood mat och dryck. 




Fondue grytan kommer inte fram särskilt ofta .. det är ett helt år sen vi åt oxfile i Fonduen. Vi njöt högljutt av den goda maten , ungefär samma njutning-läte man avger när man får massage. Eller .. ja .. när man får massage av någon nära .. sådär kan man ju inte ligga på en brits och låta, på ett spa . :) Ni fattar vad jag menar , njutningen var TOTAL!

Efter maten tog vi en Irish coffee.


Vi myste i bras-skenet och tittade på film(och varann)...och åt efterrätt.





Vid Tolvslaget var det dax att skåla i det Nya Året och titta lite på fyrverkeriet som grannarna fyrade av. Luna var inte det minsta skott rädd , hon stod i fönstret och tittade på dem.
Min gamla hund är vansinnigt skotträdd, så jag är glad att det inte var så långvarigt i år.
Många djur lider ju oerhört av Nyårs smällarna. Ibland ska det ju bombas ända framåt två tiden på natten , men i år var det rätt snabbt avklarat.
 Några Nyårs löften gavs inte, eller jo ... Annika ropade från köket och sa att hon lovade att älska mej nästa år med! Hoppla, hoppla där reducerades äktenskapslöftena till årsbasis ... Men hon förklarade det med att hon bara lovade det självklara! :)  För det är ju faktiskt så, att de allra flesta Nyårslöften bryts.. varför lova något man inte kan hålla sen ? Bättre att lova något man KAN hålla.


2016 var här ... och vi är så nyfikna på vad det ska ge oss !


Efter en tur till skogen med Luna och en sväng förbi Morsan så har det nu blivit dax att ta tag i det nya manuset.

Vi har redan börjat spåna i det nya manuset som fått arbetsnamnet "facerape". Nu skall en ny bok arbetas fram.. så jävla kul !

// VERA  & ANNIKA 


3 kommentarer:

  1. God fortsättning!

    Ser ut som en mycket mysig nyårsafton! Min blev ovanligt bra och nästa blir än bättre :)

    Spännande med nytt manus. Är det andra helt klart? Ska jag fortsätta att korrläsa? Kanske ni redan hittat det jag hittat? Det här är bara så spännande! Tänk att jag känner två författare :)

    Idag ska jag bort på middag - hahaha - ja då börjar jag dagen med huvudvärk från hell och illamående. Just nu är det lugnare. Så det får nog bli så att jag sover i bilen. Tur jag inte ska köra :)

    Nu har jag bokat in prideveckan i kalendern så att vi kan träffas för en traditionell fika! Får se om det blir något paradtittande i år.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hade en mysig, fantastisk nyårsafton. :) Och god fortsättning till dig också!
    LUSTJAKT är klart så långt att vi väntar på provtryck, vilket också ska korras, så du kan mer än gärna fortsätta om du har tid och möjlighet ... och tänk att VI känner en tusenkonstnär som dig :)
    Låter trevlig med fika till priden, det ser vi fram emot. Hoppas huvudvärken gett med sig vid det här laget. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fortsätter, jag har tid.
      Tack jag blev bra igen och fick en trevlig kväll i gott sällskap.
      Sköt om er ni med!

      Radera