tisdag 19 januari 2016

Rökare lever farligt ...

Vi båda har ju den fula ovanan att röka och vintertid sker det oftast i köket  under fläkten. För att själva handlingen ska kunna utföras så är det ju nödvändigt att cigaretter och tändaren finns i närheten. Men det är ju inte allt som sker vid fläkten, man ska ju laga mat emellanåt också ... Eller som jag, tillagade knaperstekta nikotinpinnar med himmelsblå,varmgräddad syntet! 
Rökare lever farligt :) 

Jag satte helt enkelt på fel platta när jag egentligen skulle göra en ytterst delikat korvgryta. Köket är inte min starkaste gren om jag säjer så ... det överlåter jag med varm hand till frugan. 
Speciellt i dessa tider, när Sveriges Mästerkock har dragit igång igen. Då får hon inspiration och jag får himla god mat varje dag .

På samma platta jag gjorde de knaperstekta nikotinpinnarna gjorde hon idag:Fläskytterfilé med pressad potatis,morötter... Mmmmm ..ärkligt hur olika det kan bli! :)

// VERA


3 kommentarer:

  1. Det kan man nog säga att rökare lever minst sagt farligt! Men det går lika bra att råka få eld på något som hade fastnat på spisen... de gnistrade kan jag lova! Men det där som du brände upp ser minst sagt väldigt farligt ut. Härligt att du har Annika som gillar att laga mat! Jag älskar att laga mat om jag får bestämma själv vad jag ska laga, men ibland önskar jag att kunde få sätta mig till ett dukat bord och slippa hela köksgrejen. Förresten kom mitt mail fram? Så jag skickade på rätt adress.

    Lova nu att bara laga mat i fortsättningen och inte grilla cigaretter ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det är Annika som uppehåller sig mestadels vid spisen .. så jag trooor vi kan klara oss från att tillaga annat än mat :). Ditt mejl kom fram och vi betar av synpunkter, som vi är tacksamma för. Hur går det med ditt skrivande?

      Radera
    2. Jag fick igång "pennan" och skrev 16 sidor! Jag rodnar... historien börjar nog urarta. Ni ska få ta del av den med tiden. Jag tänkte ta tid och försöka ordna upp den i olika scener - här kommer äntligen post-it lapparna till användning och den där post-it-mannen är kanske på ingång i min historia. Jag måste ju bara ha någon som sabbar allt för Alice och Nora, eller hur? Och den mannen är tillräckligt skruvad för inte fatta att han inte är medelpunkten i precis allt som händer.

      Ha en fin dag! Nu ska jag vidare.

      Radera