tisdag 12 januari 2016

Skott-teknik ...

Igår jobbade Vera eftermiddag och det hade kommit MASSOR med snö redan innan hon åkte, och fortsatte att VRÄKA ner hela dagen! Jag var tvungen att prova ... Skotta snö med min nyopererade axel kanske kunde funka om jag var försiktig.

Jag provade först lite med skyffeln ... men det gjorde för ont! Snösläden var däremot enkel att skjuta framför mig utan att anstränga axeln. Jag trampade in den med foten under snön och den gled lätt med bördan fram till slänten där det var enkelt att tippa av den. Jag gick och gick, fram och tillbaka, och snön växte nedanför slänten.

Problemet var att ju mer ny snö jag tippade ju mindre bar den min tyngd när jag skulle tippa nästa lass. Detta avhjälpes med kompostgaller som jag la ut. De fungerade som bamba-stora snöskor och jag kunde fortsätta min snösläde-promenad fram och tillbaka.

Mer än halva gården blev skottad och jag var sååå nöjd!

I dag har jag träningsvärk i benen. Jag tittar ut genom fönstret. Det snöar fortfarande ...

Vera inledde årets första skottning ...


Hon kämpade på!

Men stannade plötsligt upp ...


Såg ut att fundera över om det fanns något enklare sätt ...



Det gjorde det!
Nu är filmen på tvären för jag vet inte hur man vänder den rätt, men det kanske passar bra med en skott-teknik som också kan anses vara på tvären.

Idag ska vi hjälpas åt. Vilken teknik det blir återstår att se ...


// ANNIKA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar