fredag 29 januari 2016

Vera är laddad!

Igår var vädret snö, slask och plask när vi vaknade. Radion varnade om långtradare efter långtradare som hade åkt i diket i det besvärliga väglaget ... men efter lunchtid lugnade det sig och vi bestämde hastigt och lustigt att vi ville ha lite miljöombyte.

Vi satte igång att packa ... Datorerna skulle givetvis med så Vera fick det lite besvärligt eftersom hennes ladd-sladd fastnat bakom data-stationen. Jag var på övervåningen när jag plötsligt hörde ett skrik ...

Vera satt på golvet med uppspärrade ögon ... med en sked i handen?!
Hon hade försökt bända loss sladden med den?!!!

LADDAD satte hon sig vid ratten och vi styrde mot Stockholm.

Jaha, och där låg den ... fortfarande.


På vägen tänkte vi att vi kunde passa på att gå igenom fyra första kapitlen av nya manuset. Jag högläste. Här och där fanns saker att åtgärda i texten. Penna och papper hade jag inte, men det var perfekt att spela in dessa memos i mobilen. Och då kan det låta så här:



Som ni hör är vi inte alltid seriösa. Dialekten påminner kanske om "Småstadsliv" ... men ni skulle bara höra när Vera drar igång den seriöst!! Jag ska försöka fånga det bättre någon gång så att ni får höra. Hon kan verkligen låta hysteriskt roligt!

Innan vi nått Gävle kom vi på att vi glömt att packa med Lunas kläder. En sväng in på ÖB avhjälpte problemet. Klart att hon ska vara trendig i storstan!


Idag blir det nog en sväng till skogen ... 
Och det här är mina trakter - det finns inga björnar!

Bara en krullkrokodil i dödskalletröja ...



// ANNIKA



1 kommentar:

  1. Så fin döskallehund ;)

    Lovar att inte skicka några björnar till andra sidan storstaden eller var det nu är ni befinner er just!!!

    Får ni för er att ha mer ombyte kan ni alltid ta vägarna förbi här ;) Kaffe finns i alla fall....

    hahaha... ni har härlig dialekt!! Skulle önska jag hade någon vettig dialekt men den är väl varken det ena eller det andra den jag har...

    SvaraRadera