söndag 31 januari 2016

Utmaning - magdans

Att åka bil med frugan är alltid mysigt, roligt och galet. Våra diskussioner kan ta vägen precis vart som helst ...




När den här låten spelades på radion ökade vi volymen.
Skön låt, tyckte vi båda ...



   "Jag utmanar dig", sa jag.
Vera tittade misstänksamt snett på mig. "Med vad då?"
   "Du ska lära dig att dansa magdans ... och du har tre dagar på dig."

Hon accepterade utmaningen med ett motbud; att jag skulle lära mig att sjunga med i texten.
Ja, banne mig! tänkte jag. Jag provar vad som helst för att få se henne dansa magdans!!

Under kvällen tog jag om låten gång efter annan för att få kläm på det hela medan jag såg Vera kolla in ett par youtube-klipp med magdansintruktioner ...


 Vi bröt ihop!!

Nu tycker ju jag att detta uppträdande ska filmas och delas med er bloggläsare. Men det tycker inte Vera! Så ni får väl göra en del påtryckningar om utmaningen ska förevigas ... 


// ANNIKA

1 kommentar:

  1. Jag vill se!!! Kom igen nu!!! Magdans!!! PÅ tre dagar... det måste ju förevigas eller hur? Ni är så skönt galna att jag blir glad... varje gång ni hittar på något.

    Kram på er!!! Jag SKA INTE lära mig magdans - jag har fullt sjå att hålla reda på fötterna i bugg ;)

    SvaraRadera