onsdag 6 januari 2016

Vinterskrud ...


Julen och helgerna och ledigheten är över. Nu börjar vardagen, den nya vardagen ... Att jobba halvtid på stålverket och halvtid på nya boken. Det betyder att jag har MYCKET mer tid i hemmet tillsammans med Annika nu. Det har vi inte haft på alla år vi levt ihop.

Det betyder även att det bara blir en halv inkomst, det är också något vi inte är vana vid!
Men man får rätta munnen efter matsäcken som det heter. Och hoppas på att boken som gått i tryck ger alternativ inkomst till sommaren ...som känns avlägsen nu när vintern slagit till med full kraft.




Både huset och Luna är klädda i sina vinter skrudar.



- 17  grader och solsken, som gjort för en promenad innan vi sätter oss tillrätta i datastolarna och börjar skriva igen.

Vi stänger den vackert gnistrande vintern ute.


Och värmer oss i brasans sken i väntan på att hallonpajen ska bli klar.


Man MÅSTE ju ta en fika rast när man skriver med, som på vilket jobb som helst ! :)
Vi har redan skrivit två kapitel på den nya boken och det är så himla kul. Det är skönt att slippa deadline pressen som vi hade på den förra. 

Vi jobbar, pratar, fikar, skrattar, kramas, hela dagarna..Kanske världens bästa jobb ! :)

// VERA


2 kommentarer:

  1. Alltså de där ögonen på Luna! Hon är sööööt!!!

    Spännande att gå ner i tid och satsa på det man vill. Vad härligt det måste vara att få mer tid med varandra också. Pengar är väl mycket men inte allt och man ska ju leva också!

    Jag funderar på att åka till Sicilien någon gång. Det låter som ett rätt bra resmål och ett bra ställe för min livsresa! Och det är väl så resan ska börja i tanken för att få fäste och en dag bli av. Men jag läste också om en skrivarresa i maj - lockar mig men frågan är att våga!

    Kram och ha en bra dag i skrivarlyan! Krama om Luna från mig, lite avundsjuk är jag nog, men bara lite eftersom jag inte kan ha hund och även om jag skulle tåla en Luna så vill inte maken ha hund i alla fall.. han hotar med att flytta! Jag kanske ska ta honom på orden ;) och välja en hund! Hahahah...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon väl hur go som helst, vår Luna, och visst ska hon få en kram från dig. :) Det är underbart att ha mer tid tillsammans, det har vi väntat på länge. Men ... Sicilien?! Är det en skrivarresa dit? Låter spännande det också!
      Ha det gott du med! Kram

      Radera