lördag 20 februari 2016

Skönsång ...



Det har varit några produktiva dagar, en tredjedel av det nya manuset är skrivet. Med kaffekoppen intill har intrigerna tätnat och bad-guys blandats med kärlek.

Min tjänstledighet håller på att rinna ut och chefen sa, att jag nog skulle räkna med ett negativt svar på min förlängnings-ansökan. Faktumet bekymrar mig ... ett möte nästa vecka skall förhoppningsvis kunna stilla mina funderingar.

Men ... nu är det Lördag, och inte vilken Lördag som helst! Vi ska gotta oss ordentligt med sushi och cheescake, läsk och godis när vi fäster blickarna på Tv skärmen. Det är ju Mello-Lördag ! :)


Regnbågen finns ikväll representerad men må bäste låt vinna, skulle den hamna under Regnbågsflagg ... jaa, extra kul!


Mellan skrivandet har turturduvorna tagit ut vovven på skogspromenader, som förgyllts av annan skönsång och andra fåglar!


Man blir glad ända ner i magen och det är inte svårt att le på promenaderna när vårfåglarna kvittrar glatt. Visst, det kommer bakslag ... men det går åt rätt håll.

                                    //VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar