torsdag 17 mars 2016

Tack! ...

Kan tyckas att det bara är ett jobb ...få förunnat i dagens samhälle.
För mig har det aldrig varit BARA ett jobb, det är en del av mig. Jag har jobbat vid ugn 15 längre än jag varit mor till min son. Det är en del av vem jag är ...

Att få sina farhågor besannas gör så in i helvete ont, det är det som knäcker mig. Tvångsflyttning gång på gång, helt utan logik. Men stödet  är ENORMT! Jag är tacksam ända in i det allra innersta av mej ...  Blommor, besök, Kramar , meddelanden och pepp.


Den finaste komplimang jag fått i HELA mitt liv är :"Du är den Bästa Jobbarkompis jag haft, Vera!"
Det säger en del om mig ...och mina värderingar.

Att bli betraktad som en god arbetskamrat är en ära, inget man tar för givet , något man får jobba sig till och en titel att vara rädd om.

Idag har jag besökt företagsvårdens Psykolog / läkare. Där öppnades en osynlig verktygslåda och i den fanns ett verktyg som heter Trigger som jag ska använda mig av.

Den används till att ta fram saker som gör en glad. Jag har lite svårt att se ljust på tillvaron just nu, totalsänkt kan man kalla det ... Jag trodde aldrig att jag skulle kunna knäckas, lite blåslagen av livet,  men inte knäckas så fullständigt.

Jag kommer att resa mig upp igen, jag måste bara plåstra om och rota runt i den här nya verktygslådan lite. Med rättvisa som ledord och facket som för min talan ännu en gång, kommer jag stå rakryggad igen. Men frågan förblir obesvarad, varför?


Hoppas ni aldrig kommer att behöva det enorma stöd jag får av er alla, men OM ...så kommer jag att finnas där för er, var så säker!


Den här tuffingen har en ny verktygslåda och work to do!  Men vi Ses snart .

// VERA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar