måndag 4 april 2016

"Klasskompisar" från Calidris ...


Idag mottog vi ett bokpaket från Calidris förlag, det innehöll böcker från en del av de andra författarna som också ges ut i vår /sommar släppet. Det ska bli spännande att läsa andras verk från samma förlag, lite som klasskompisar känns det. :) 

Eftersom vädret var gråkallt med små regnskurar, passade det alldeles utmärkt att tända ljus, ta fram lilla godis skålen och mysa i soffan med  läsning!


Vi läser också vår egen bok för att granska hur slutprodukten blev. När vi nu har skrivit mer än halva uppföljaren (Facerape) så märker vi att enstaka ordval, punkter och kommatecken är något som man i efterhand kunde petat lite på i Lustjakt. Vi förbättras! Men att leta fel och vara självkritiska får vi sluta med, för vi ju SUPERNÖJDA och STOLTA över den färdiga boken!

 Att läsa de andras böcker är också ett sätt att utvecklas som författare, ett nöjsamt sådant. Annika lär sig var gränsen går och har varit uppslukad av Anne-Kristins bok hela eftermiddagen. Och själv har jag börjat vandra med Christian i slottets salar och korridorer, dock inte 12 dagar ännu. 

// VERA

1 kommentar:

  1. Toppen kul det låter :)
    Det har varit helt fantastiskt att få följa er på er resa genom den första boken. Jag ser fram emot att läsa den andra en dag. Er bok ligger här bredvid mig och det känns lite som så att, ja jag måste också ge min historia en chans att bli en bok på riktigt. Jag önskar bara att jag inte var så splittrad i allt jag gör, ena stunden sången och nästa konsten och så skrivandet... hm... jag tror jag tar fram en lerklump och slår på lite så kommer jag nog fram till något.
    Solen den skiner, fåglarna kvittrar, skatan snodde duvornas alla pinnar så boet är ett minne blott och all denna dramatik utanför mitt fönster. Korpen är tillbaka och vem vet, snart kanske de sitter i trädet vid parkeringen som de brukar göra. Räven har inte dykt upp igen så vitt jag vet... så ja tja dramatiken den finns, det gör den ;)

    Ha en fin lässtund!
    Kram

    SvaraRadera