lördag 2 april 2016

Vårat vårtecken ...


Idag har vi ÄNTLIGEN fått hämta hem våran husbil Gerd, nu står hon på gården utanför fönstret igen.

Det betyder att våren är här på riktigt, och vi längtar ut på nya äventyr med den.


Den största längtan är Gotland, att bara åka omkring och upptäcka, sola och bada.


       Det tycks som solen aldrig sviker oss när vi är där, sommaren blir verkligen sommar då.


April, maj och Juni ... En transport sträcka att ta sig igenom tills sommaren och boken kommer.
Vad den sträckan kommer att kantas av, återstår att se. Tårfyllt har den fulaste, tråkigaste biten av livets vägkant passerats och blicken är aningen klarare för vad som komma skall. 


// VERA 


3 kommentarer:

  1. Min favorit faster hette Gerd! Det har jag nog redan sagt någon gång. Roligt att er husbil fått det namnet för så vanligt är det nog inte idag. Jag längtar också efter att få resa bort, men jag vet inte riktigt vart än. Ibland tänker jag att det vore roligt med en husbil, men det faller nog lite på att jag inte tror vi fixar det ihop, jag och den jag är gift med. Jag är den som vill "fri-campa"! Så det går ju liksom inte ihop. Men sådant kan man inte hänga upp sig på, det finns andra sätt att resa. Vårtecken? För mig? Ja, jag vet faktiskt inte. Sådant har jag nog aldrig tänkt på förens idag. Men jag tror det är den där speciella doften som uppstår på våren om kvällen. Den är så rogivande på något vis.

    Nu ska det bli mat här. Lite sent på kvällen och till det ett glas rött :)

    Hoppas helgen är fin!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är roligt med husbil... om man överens var man vill campa :) . Vi är rörande överens om att fricampa är vår melodi, och endast använda någon enstaka natt på camping för att ladda upp lite elprylar ! Att stå på en liten gräsruta i en veckas tid med förtält ända in på fönstren är inget vi anser som väldigt avkopplande :) Här blir det godis och cola, maten bestod av en kyckling som slets i delar med fingrarna och åts vid spisen ... hahahaha.. Ha det gott
    kramar från oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi campade med husvagn en tid - att få objudna frukostgäster som med 10 cm marginal sprang förbi där man satt, eller de som blev sura om man råkade titta åt deras håll, tätt och tätt... och alla ungar som kom för att kolla våra sköldpaddor! Ja inte tyckte jag det var semester. Åh, detta eviga bära iväg och diska! Vi hade en omodern husvagn, väldigt gammal. Det var ett ständigt nerpackande och uppackande av sängar och saker. Inte riktigt min melodi. Vi var 2 vuxna och 2 tonåringar på denna lilla yta. Ja jisses, nu efteråt kan man skratta åt eländet. Men då var jag mest ledsen över det hela... maken trivdes som fisken i vattnet, ju mer folk och tätare så var han glad och nöjd. Nu lockar något helt annat för mig, min livsresa. Sitter och kollar reseannonser var och varannan dag. Jag vill resa bort LÄNGE, till den där regnskogen, vulkanen och det blåa vattnet. Hitta mig där, för det tror jag att jag kommer att göra.

      Kram på er denna halvgråa söndag

      Radera