onsdag 29 juni 2016

Uppfinning

Jag har semester. Är inne på andra veckan redan och det känns väldigt haltande ... mitt "thohooo" är pyttelitet än så länge. Det är första gången på fem år som jag och Vera inte har fått semester samtidigt. Att vi fick några dagar tillsammans över midsommar kan jag bara tacka Vera för. Det kostade henne slit med extra 16-timmarpass ... Jag ser hur det har tärt på henne. Och apropå haltande så har hon besvär med höften och ska operera sig till hösten, grimaserar och linkar besvärat varje gång hon rester sig upp. Jag försökte avstyra hennes extrapass men inte lyssnade hon inte!
Nu ska hon jobba veckan ut och jag ... har TRÅKIGT utan henne!


Igår uppfann jag en campingdusch. När vi är ute med husbilen är det ofta svårt att få tillgång till att skölja av sig. Många campingar kräver att man ska checka in för att få tillgång till faciliteterna. Det räcker inte med att erbjuda sig att betala, och att tvätta sig i havet kan vara nog så kallt en svensk sommar.


Men nu ni! Nu kan vi hålla oss rena och fräscha när vi fricampar. Vi förstår inte nöjet att tränga in sig på en camping, bo vägg i vägg med andra campare och störas av grannens snarkningar. Det (t)roliga är nog att VI stör dem ... medvetna om att vi gamla kärringar kan låta som två sågverk ibland - snarkar så att det svider i halsen när man vaknar på morgonen.

Vera tittar fundersamt ut över det högväxta gräset och blicken landar vid buskaget.
   "Det ska vara en rak linje här ... snart kommer Tarzan och svingar sig ut med en lian."
Jag nickar och håller med. Min opererade axel hindrar mig att använda åkgräsklipparen och Vera ska naturligtvis jobba. Växelspaken är svår och trög, gräset är högt och vi har inte ens en get ...
Jag och Luna får helt enkelt använda machete så länge ...


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar