söndag 10 juli 2016

Semester och bokrelease ...


För er som inte vet eller noterat ... så har vi gemensam semeeester nu! Vi packade husbilen direkt min efter skiftsväng var avklarad och åkte ner till Nynäshamn för att ta färjan till Gotland. Och här är vi nu... Äntligen, som vi har längtat.
 Vi solar, badar, skrattar, shoppar och åker omkring på upptäcktsfärder och bara njuuuter. Jag skulle vilja lägga upp alla bilder vi har tagit för att övertyga er om att Gotland är ett MÅSTE! :) Men då skulle bloggen bli ett enda fotoalbum, så jag föreslår att ni följer oss på instagram där vi uppdaterar dagligen. Ni hittar oss som annikaochvera där.

Även på insta har jag klampat över en del riktlinjer jag vill hålla, för att inte det ska se plottrigt ut. Flera collage efter varann med Gotlandsmotiv... blir inte snyggt, men jag vill så gärna få ihop allt man upplever på en dag, att jag släpper "stil-prestigen" :)

Raukar, får, fyrar, fornminnen, Hoburgs-gubben, små gulliga rabbisar, halmtak, ringmuren, stränderna, sanden ... jag skulle kunna fortsätta rabbla men jag tror ni fattar grejen, vi älskar att åka omkring i vår husbil på Gotland!

Så kommer vi till den spännande delen på semestern, boksläppet som äger rum imorgon! Även det är något vi längtat och väntat länge på. Eftersom det infaller när vi är här så håller vi också bokreleasen här, på Tofta Camping.

Vi har förberett så gott vi kunnat, och tänkt att strand tema är väl något som passar perfekt! Så vi har beställt vattenflaskor,läppbalsam och väskor med vår logga på. För 99 kr, som är releasepriset, får man alltså en väska, skitbra bok, vatten, läppbalsam och frukt, det om något kan väl kallas den perfekta strandväskan!? :)
Den urgulliga personalen här på Tofta camping hjälper oss att förbereda morgondagen, Anna Söderström får ett särskilt tack för sin otroliga servicevilja genom alla år vi varit på Tofta.

Annika sitter och fipplar med vår nya "padda", den har projektor och vi tänkte att om det finns något att visa bilden mot imorgon, så kan vår boktrailer stå och rulla under dagen, JÄTTEBRA! Men nu rullar den Allsång på Skansen på fönstergardinen,medan jag sitter här och bloggar... inte riktigt lika bra, för att ljus och ljud penetrerar tankarna. Annika sa med förvånad röst "Va? nu ökar den ljudet när jag gjorde bilden större!"

 Jag tror jag avslutar här, känner mig ofokuserad på bloggen. Men det är av angenäm anledning...VI SKA HA BOKRELEASE IMORGON!


NU är det läskiga, nervösa, roliga, förväntansfulla ögonblicket snart inne...


                                      // VERA ... och ANNIKA bakom paddan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar