fredag 23 september 2016

Bokmässa

Vera snarkar lätt. Hon har de sötaste snarkningar på jorden och jag vill krypa intill, smeka henne över håret och säga hur mycket jag älskar henne ... Men hon får sova lite till, hon och hennes värkande höft behöver det.


Jag sitter i sängen med paddan i knät och tittar ut genom det lilla femhörniga fönstret. Träden byter färg i den fortfarande lummiga trädgården. Datumet säger att det är höst men värmen dröjer sig kvar här i Bohuslän.

Igår var vi på bokmässa för första gången någonsin. Våran deckare "Lustjakt" kändes självlysande i monter B02:49 ...  men antagligen log vår skapelse bara mot oss, likt en baby ler lyckligt mot sina föräldrar.
Att vår lilla trave böcker finns på den stora, STORA mässan gör troligen inte någon skillnad för vårt fortsatta författande. Poliskaraktären Lennart kan i en författares fantasi gå ut med rikslarm, skrika i megafon och dela ut kartor till mässans alla besökare så att de ska se boken ... men han, Jessika och Erika skulle ändå ligga lika tillplattade mellan pärmarna som de bokstavligen gör.


Nej, nu ska jag morska upp mig, tänka positivt och tro på mirakel. Vi kommer aldrig ge upp vår dröm om att kunna försörja oss som författare. Aldrig! Bokmässan är en djungel, lika tät och svårforcerad som den vi målat upp i Lustjakt och därför måste vi visa den bladvändande källan för alla spänningstörstande.

Boken innehåller vår kärlek och vi är så stolta över vad vi har åstadkommit!

//Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar