torsdag 15 september 2016

Dokumentär för svt ...

Vips ... så har Augusti försvunnit utan att vi bloggat alls. Dåligt!
Men det händer så mycket på en och samma gång, att man inte riktigt känner orken att sätta sig ner och blogga. När dagarna är sprängfyllda prioriterar vi en stunds relax vid tv:n istället.

Men vi klämmer ju ut en och annan Insta istället, som inte är så tidskrävande.

Vi tycks alltid ha något på gång, det var läääängesen man tofflade omkring hemma utan att göra ett skit. Igår hade vi en härlig cykelutflykt med flickorna.


När de i morse lämnats till skola och dagis så körde vi igång med att bära in några ton pellets och ved.

 Jooo, just det... Vi filmas också  för en dokumentär om Hofors som skall sändas i SVT!!


 Åsa, John, Carl-Johan från Nordisk film tv med sin crew Tobias, Tyss och Alexandra besöker oss ca en gång i veckan. Jättetrevliga killar och tjejer! Både spännande och läskigt.



 Sen har vi Bokmässan i Göteborg den 22-25/9 att delta i.
 I förlaget Calidris monter B02:49 hittar ni vår bok och antagligen oss. :)  Det är också spännande och läskigt!


Vi är heeelt novis i bokbranchen och har inte en blekaste aning om vad som är brukligt eller vad det förväntas av oss. Nu skrev jag vi ... jag kan ju inte tala för Annika såklart. Men jag tycker det... och om jag tycker det så tycker hon nog det med?! :) Hur som helst åker vi och lämnar Luna till mormor&morfar på onsdag när jag vaknar efter nattskift, innan vi åker vidare på bokäventyret i Göteborg.

Några refuseringar på uppföljaren facerape  har ramlat in under sommaren. Men vi håller tummarna för att någon nappar och vi putsar lite på manuset, i väntan på det! :)


Vi blir kvar i Göteborg lite extra för min operation (höften) sammanföll så himla praktiskt med bokmässan. Skönt att slippa åka den långa vägen två gånger... Men gruvar mej ändå för hemresan, nyopererad i bil ca 6-7 timmar är inget jag längtar efter!


MEN det ska bli najs att få det gjort. Och sen ... blir det några toffla-omkring-utan-att-göra-ett-skit-dagar!

// VERA


5 kommentarer:

  1. men så kul att se att ni bloggar (rättare läsa). Lycka till på bokmässan!! Wow.. spännande med dokumentären. Är det om hela Hofors? Eller bara ni två? Hm.. bara och bara.. men ni fattar. Jag kommer sitta klistrad framför teven när den sänds.

    Vera, håller tummarna att operationen går bra.

    Känner mig så kortfattad men mår inte riktigt bra idag. Trött och något stressad. Jag skulle behöva ett råd från er, tror ni är de bästa att svara, är det okej om jag skickar mail?

    Lycka till med allt ni håller på med! Ni kommer att lyckas, en dag så är det någon som antar ert manus. Jag vill ju läsa mer!!

    Kram till er båda.





    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann - Charlotte! 😀 Tack, och självklart kan du maila...alltid! 👍💕 Dokumentären handlar om fler karaktärer i Hofors. Kanske man får anvöndning av skämskudden som annars är flitigt brukad vid uttagningarna till Idol programmet! 😀 Kramar från Oss

      Radera
    2. Hej Ann - Charlotte! 😀 Tack, och självklart kan du maila...alltid! 👍💕 Dokumentären handlar om fler karaktärer i Hofors. Kanske man får anvöndning av skämskudden som annars är flitigt brukad vid uttagningarna till Idol programmet! 😀 Kramar från Oss

      Radera
    3. Ja inte vet jag vad som sker med min mail. Förhoppningen är att det gick iväg - men jag vet inte alls jag. Finns inte i min utkorg så.. ni kan kolla er inkorg. Kram

      Radera
  2. Jag tror inte ni behöver ta fram skämskudden :) Mailar er, tack

    SvaraRadera