söndag 2 oktober 2016

Borta bra men ...

Min höftoperation gick jättebra, den långa hemresan likaså. Mina farhågor besannades inte, tack och lov! Jag trodde jag skulle lida/kvida vid varje ojämnhet i vägen, kräkas oavbrutet och skrika av smärta. Men icke, kanske den lilla medskickade påsen från kliniken bidrog men jag var pigg och vaken hela vägen utan större plåga.


Känslan av att komma hem var underbar. 
Vi hade varit borta 10 dagar, först bokmässan sen några extra dagar för att invänta min operation.
Långt äventyr med många upplevelser och känslor.


På uppdrag av Nordisk Film Tv har vi haft kamera med och filmat våra förehavanden. Vi både roades och förfasades av materialet, när vi tittade igenom det igår. Dokumentären vi medverkar i, handlar om kreativa människor på vår ort. Beslutet att delta var inte självklart  men eftersom det gemensamma författandet är det roligaste vi vet, avgjorde vi till slut att det var en chans att ta vara på!



Mest omtumlande var upplevelserna kring bokmässan. Man åker inte bara dit, har sin bok i en monter och åker oberörd därifrån tre dagar senare. Allt men sett, hört, fått veta eller inte veta snurrar vidare. Många tankar och frågor dyker upp när man processar detta stora evenemang. En sorts maktlöshet mitt i vår viljestyrka, men också en boost att skriva vidare tillsammans.

Att vi skriver tillsammans som EN författare är det som folk vanligen reagerar på. Men för oss kommer det naturligt och förhoppningsvis gör vi det så bra, att ni vill läsa det vi skriver.

På 10 dagar hann sommaren bli höst och det kändes som om vi varit borta minst en månad!






Fångade en gnutta solsken på väg hem från apoteket igår. I sköldpadds-fart njöt vi av höstens härliga färger utan plingande spårvagnar. Gött att vara hemma igen!

Det enda som saknas för att allt ska vara som vanligt, är våran pälskling Luna.


Annika har nu åkt till Täby för att hämta hunden hos hennes snälla föräldrar, som hundvaktat under hela vårt Göteborgsäventyr. Det uppskattar vi stort!



Under tiden roar jag mig med datorn, tv:n och en bok ... 

Ha en skön Söndag !

Kram 
VERA

2 kommentarer:

  1. Hoppas på snar bättring och att pälsklingen har kommit hem ordentligt!
    Godispåsar kan från doktorn kan vara bra att ta till ibland.

    Kramen från Tofflan

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Päsklingen hade med sig olater från "mormor&morfar" men börjat inse att hon numera är hemma, där det inte "tappas" oxfile eller korv på golvet! Och därmed ovilligt återgått till att äta HUNDmat :)
    Jag stapplar omkring och känner mig i vägen heeela tiden, men blir bättre och bättre i takt med att innehållet i påsen minskar. Annika är den äktade assistenten, som skämmer bort mig och gör dagarna roligare. <3
    Kram Vera

    SvaraRadera