torsdag 13 oktober 2016

Väskigt värre ...

Jag stapplar omkring på kryckorna och äter smärtstillande, vissa dagar är bättre än andra. Annika ser till att "lufta" mej de dagar hon inte jobbar. T.e.x förra veckan åkte vi på loppis och fyndade väskor (Annika har stor kärlek till all förvaring, väskor, korgar, lådor i alla storlekar.) Men just dom här två tyckte jag var bra!  
Då slipper man knöla ner finkläderna i resväskan, eller perfekt om man har en övernattning och endast behöver lite med sig. Helt nya, 100 kronor ... finemang-fynd!

Eftersom jag vet om min frus förkärlek till förvaring-av-alla-dess-slag, plockade jag även med en Burberrykopia i loppiskorgen till henne.

Den använder hon idag, med orden "Man vill ju kunna variera" utrustades den med allehanda kvinnliga "måsten" innan hon åkte hemifrån.

Även om jag inte riiiktigt delar samma förvaringspassion så blev jag otroligt glad när min vän och jobbarkompis kom och hälsade på mig häromdagen. Med sig hade hon en present, en ny jobbar-rygga, tyckte hon! Men i mina ögon är den för fin för att tas till stålverket... 
Jag ska nog utrusta den med diverse bra-att-ha-saker för hemmabruk istället. Jobba, ska jag ju inte göra än på några månader!
Igår kunde vi äntligen hämta hem småflickorna från dagis och skola. Som jag längtat!  Det blev en fartfylld eftermiddag innan de motvilligt skjutsades hem till sina respektive mammor mot kvällen. 

Just nu roar jag mej med att köpa höst/vinter kläder åt dem på tradera. Där kan man verkligen göra finemang-fynd! 
En blus till 7-åringen för 23 kronor, som hittat! 


På förmiddagen letade vi ett annat slags fynd ... nämligen löss!  Vi blev varse om att vi kunde ligga i riskzon för dessa inkräktare då en ur filmteamet drabbats av huvudlöss. Luskammen åkte fram och gled lätt igenom Annikas fina, blanka hår... Inte enda lus!

Värre är det med mitt svinto. Finns inte på kartan att dra en kam igenom det på morgonen, Allt ryggläge visar detta TYDLIGA ogenomträngbara tecken på mitt bakhuvud!
Men efter en dusch och några puffar balsamspray så kan även jag kammas och få en (lusfri) frisyr en liten stund. För sen styrs stegen mot soffan och jag påbörjar proceduren med att bringa oordning i kalufsen som under kvällen och natten återskapar håret till svinto igen!

Jag längtar verkligen tills jag kan ligga på sidan och sova igen.
Men tills dess vaknar jag lusfri med svintofrilla till en ny dag!

Kram Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar