fredag 27 januari 2017

Varför har lesbianerna i Hofors likadana kläder?


Here we go again ... För gåtan tycks kvarstå. Varför klär de sig likadant? 

Det som började av en slump blev till ren marknadsföring. 
För hur ska man synas i mängden, sticka ut så att man blir ihågkommen? Det är viktigt när man försöker lansera en bok.
 Vi har en dröm och det gäller att ta till de knep man kan för att nå den.

Vi  förstod det uppseendeväckande med likadana kläder vid vår första Pridefestival. Stockholmarna överöste oss med uppskattning och många ville även fotografera regnbågsdubbletterna.
 Vi insåg värdet i att bli sedda och gjorde det till vår grej, helt enkelt för att öka chanserna att nå våran dröm. 

Bokindustrin är en djungel. Att man fått en bok utgiven innebär mycket sällan att man kan försörja sig som författare. Så det gäller att synas för att sälja!
 Jaa, och att man inte skrivit en skitdålig bok är ju ytterligare en förutsättning. ;)
Recensioner hittar du bland flikarna högst upp.




Har ni missat SVT Play-klippet om oss och vårt författande kan ni se det på länken: HÄR!



 // ANNIKA & VERA

7 kommentarer:

  1. Underbar rubrik, hörrni pinglor! Jaa... jag fortsatte att titta på serien även efter ert korta inhopp. Kan inte låta bli att förundras och tänker fortfarande göra ett studiebesök framöver. Vissa saker måste bara ses, känns det som.
    Hoppas allt är bra med er och att bok nr 2 är på G. Jag skulle ha hört av mig ang den, men ni vet ju hur det blev.
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Hahahaah, ja du ... med "inspiration" från flashback skapades rubriken. :) Du är sååå välkommen till Hofors och hoppas förstås att vi får bjuda på fika vid tillfället!
    Allt är bra och manuset till bok nr två går framåt. Men jääävlar vilket jobb att dela på kapitlen.
    Ja, vi vet hur sorgligt det blev. Men kanske längre fram, när manuset är omarbetat att vi får en ny chans att diskutera möjligheter till din kunskap. :)
    Kramar till Dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska verkligen både träffas och fika och diskutera böcker (både... fast det var ju TRE saker...)!!! Jag tänker att jag ringer er nån kväll framöver, men messar först så att det passar.
      Kramar till er båda från en som blev helpiggelin efter att ha sett filmen om resan till bokmässan! :-)

      Radera
  3. Åh, kärlek till er!! Undrade faktiskt när jag såg programmet men tyckte det var kul också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Vi tycker också att det är lite kul. Det är ju inte med vånda vi klär oss :D
      Ha de bäst
      MVH

      Radera
  4. Ja tror ingen skulle missa er om ni kom gåendes här på vår gata! Bra marknadsföring :)

    Jag håller tummarna att bok nr 2 kommer ut. Väntar med spänning på hur det ska gå.

    (förlåt mig idag, jag råkade vakna 4.30 och har varit vaken sedan dess, somnar snart på stående fot, därav min korta kommentar)

    Kram på er!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, troligen skulle vi synas :) Oj, uppe före tuppen du! Hoppas du hinner i säng annars får du göra som tuppen...sova på stående fot! :)
      Natti natt
      Kramar

      Radera